2014. július 6.

Nógrád XXVIII. évf. 52. szám 1972. március 2.

3.p.”Kiválóan dolgozik a Kisterenyei fűtőház”   -  B. J.  -
„A mozdony felfűtve, ’bevetésre vár’ Kálkápolna vagy Mátranovák lesz az úti cél. A kezelőszemélyzet még az utolsó simításokat végzik olajos ronggyal ’csutakolják ’ a mozdonyt, akár lovász a lovat. Átvizsgálják még egyszer a hatalmas masinát, rendben van-e minden, mert ha nincs ’fekve’ maradhat a pályán. Kötelesség, de talán ennél is több: beidegződött szokás ez minden indulás előtt.
A műhelyben több mozdony is áll. Javítanak a szakemberek, a szerelők. Nem nagy üzem a MÁV kisterenyei fűtőháza, vontatási főnöksége, csak egy láncszem az ország vasúti vérkeringésében. Munkája mégis fontos, ahogy kiderült, erős láncszem is. Az egyik ember munkája része, feltétele a másikénak, és talán ebből fakad a jó összhang. A szocialista brigádmozgalomban 18 brigád vesz részt és igen jelentős társadalmi, gazdasági erőt képvisel. A fő törekvés, hogy gazdaságosabb legyen a munka, kisebb az önköltség, jobb a minőség.
Nem véletlen, hogy a vontatási főnökség a döntések előtt támaszkodik a szocialista brigádok véleményére. Az is igaz, hogy a vezetőkkel szemben támasztott igények is egyre nagyobbak. A szocialista brigádok feltárják és szóvá teszik a hibákat és segítenek is az akadályok elhárításában. Az idén a tavalyi eredmények alapján egy arany- hat ezüst-, ugyanennyi bronzérmes és két okleveles brigád szerepel már a nyilvántartásban.
Hasznosak a havi brigád-, és a negyedévenkénti brigádvezetői tanácskozások, amelyek csakúgy, mint az aktív termelési tanácskozások, jó feltételei a munkának. Az eredmények számszerűen is a fejlődést tanúsítják. Tavaly csaknem háromszor annyi újítási javaslat született, mint a megelőző évben. Az újításokból származó megtakarítás megnégyszereződött.
A balesetek száma és a miattuk kiesett idő is jelentősen csökkent. A verseny nemcsak a jobb eredményekért, de egyben a Kiváló Főnökség megtisztelő cím elnyeréséért is folyik. A szintet túlteljesítették. A gazdaságos mozdony kihasználási tervet 106,5 százalékra teljesítették éves átlagban, ugyanakkor az üzemeltetési költségekből 5,7 százalékot megtakarítottak. Az időszakos karbantartási tervet teljes egészében teljesítették és a javítási idők csökkentésével még többletmunkát is vállaltak. A minőségre sem volt panasz.
A vasút nagyon kényes üzem. Itt a fegyelem a lelke mindennek. A kisterenyei vontatási főnökség dolgozói ezt nagyon komolyan veszik.
Nem véletlen, hogy az utazószemélyzet hibájából nem fordult elő kazánsérülés. A nevek mellett azt a beírást is hiába keresné bárki, hogy szolgálatképtelenség miatt valakit is haza kellett küldeni. A fegyelemre ezek talán a legjobb mutatók.
A Kiváló Főnökség megtisztelő cím elnyerésében reménykednek. Eredményei alapján érdemet szereztek rá, hogy mások, a versenytársak még jobb eredménnyel nem rukkoltak ki. Érdemüket persze ez sem csorbíthatja.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése