3.p.”Az 1519-es mehet!”
„
375-ös típusú 1519-es számú mozdony kész. A kisterenyei fűtőház másik
szivattyút kapott. A gép ismét személyvonat elé állhat, s a forgalmi
szolgálattevő intésére útnak indulhat Kisterenye és Kálkápolna között. Ez a
mozdony csupán egy a tizennyolc közül, amelyet a kétszeres élüzem és kétszeres
szocialista fűtőház munkásainak, vezetőinek gondjaira bíztak. Ez annyit jelent,
hogy számos személyvonat, no meg ezernyi Kálkápolna, Kisújszállás, Mátranovák,
Somoskőújfalu, Eger felé vagy felől közlekedő ember életét is rájuk bízták.
Arról
a rengeteg áruról – szénről, s ilyenkor ősszel cukorrépáról – már nem is
beszélve, amelyet a vígan pöfögő mozdonyok rendeltetési helyükre vontatnak.
Bizony
megdolgoznak a mindennapiért a fűtőház lakatosai, szerelői, kovácsai s mind a
többiek.
Csak
így tudnak megfelelni a gépek is az őszi csúcsforgalom kívánalmainak. Túlsúlyos
vonat? Ugyan kérem! Manapság már inkább az a ritkaság, ha egy gép nem viszi el
teljesítőképességének másfélszeresét. S hozzá úgy, hogy normán alul kap enni.
Illetve, csak a szén mennyiség normán aluli, a gép műszaki állapota, no meg a
masinisztája, fűtője – nem. Másként honnan volna a fűtőház termelékenysége majd
száznegyven százalékos, honnan került volna az a több, int másfélezer tonna
szénmegtakarítás januártól szeptemberig.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése