2013. május 31.

Nógrádi Népújság XV. évf. 37. szám 1959. május 9.

1.p.”Anyák Napja 1959”




4.p.”Anyai szeretet”  (MTI fotó)







4.p.”Egy nap, amely mindenkié”   -  Kakuk Mária VIII. o. Kisterenyei Általános Iskola  -
„Hideg, ködös, esős ősz volt. Kinn tombolt a szél, esett az eső és hideg volt. A fák hajladoztak, s nyögve sóhajtozták, hogy mikor csendesedik el a szél, s mikor süt ki a nap.Én akkor beteg voltam. Kinn hideg volt, de nekem úgy tűnt, hogy izzik bennem valami, az melegít, az tüzel, s azért hull rólam nagy cseppekben a verejték. Lázas voltam. Életem egét sötét felhő takarta, de ezen a sötét égen ott ragyogott fényesen valami. Ez volt az én napom, az én édesanyám. Mosolyt erőszakolt fáradt, fájó arcára, s igyekezett vidámnak látszani, holott lelkét egy rút féreg rágta, s ez volt az betegségem. Kedves szavakkal biztatott, hogy csak tűrjek, ne csüggedjek, meggyógyulok nemsokára. …
…Akkor láttam, milyen hatalmas, jó és önfeláldozó az én anyám. Akkor tanultam meg igazán szeretni. Meggyógyultam. Azóta két nap ragyogja be életemet. Az egyik nap melege mindenkié, de a másik nap melege, szíve csak családunké, azért dobog.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése