2013. július 1.

Nógrádi Népújság XVI. évf. 50. szám 1960. jűnius 22.



1.p.”A féléves terv teljesítéséért! Bányászaink sikere, 3 napos előny az első féléves terv teljesítésében”

„Az első félévi terv teljesítéséért folytatott küzdelemben megszületett az első győzelem szénmedencénkben. …

…A kisterenyeiek és a kányásiak 5-5, a rónaiak és ménkesiek 4-4, a szorospatakiak 3 napos előnyre tettek szert az első félévben, mégpedig úgy, hogy a mennyiségi termelés mellett minőségi tervüket a rónaiak 108, a kisterenyeiek 91kalóriával javították féléves átlagban.”


4.p.”Az ifjúság előkészítése az új élet építésére”  -  Fenyvesi József isk. ig.  –

„…Igaz, az 1959/60. tanév csak most fejeződött be és következik a nyári szünet, de már most meg kell kezdenünk a felkészülést a következő tanévre. Már most hozzá kell fogni az üzemekkel való kapcsolat megteremtéséhez, hogy az új tanévben zavartalanul beindulhasson a munka és még jobb lehetőségekkel, mint az elmúlt tanévben.

Iskolánknál az elmúlt év szeptemberében indult meg a gyakorlati foglalkozás az V. osztályosok számára. Mint más iskolák esetében is tapasztaltuk, nálunk is segítettek az üzemek és szakemberek abban, hogy jól felszerelt tanműhelyben indulhasson meg a munka. Tanulóink általában jól dolgoztak és kézügyességük fejlődött. Az átlagos tanulmányi eredmény is szépen alakult. (IV. osztályban 3,45, V. osztályban 3,51 volt az év végén az átlaguk).

A kisterenyei fűtőház vezetőségének kezdményezésére azonban arra is lehetőség nyílt, hogy a VI. osztályos fiú tanulók számra induljon gyakorlati foglalkozás a MÁV fűtőház műhelyeiben. Most főleg ennek tapasztalatairól szeretnék írni.

Tanulóink három brigádban hetenként egyszer (délután) voltak dolgozni a fűtőház géplakatos, villanyszerelő és asztalos műhelyben. Elsősorban ők segítettek abban, hogy a kapcsolat még jobb legyen az üzemmel. Örömmel és nagy odaadással dolgoztak együtt a felnőttekkel. Egészen rövid idő alatt szép eredményt mutattak fel. Öntudatosodtak, ügyesedtek, ismereteiket bővítették és főleg megszerették a munkát, megtanulták becsülni a munkát és tisztelni a jó szakmunkást. Közelebb kerültek az élethez, az üzem dolgozói pedig jobban ismerik az iskola problémáit és többet segítenek. Tapasztalatunk lényege tehát az, hogy az élettel való szoros kapcsolat a helyes út. Nem az a lényeg, hogy iskolán belül hozzunk létre szövetkezeteket, vagy egész kis üzemeket, hanem a tanműhely mellett dolgozzanak tanulóink megfelelő beosztással, termelőszövetkezetekben, üzemekben, mert az élettel való szoros kapcsolatot csak így lehet megteremteni. …”


4.p.”A fűtőház főnökének véleménye”  - Márföldi Gyula fűtőházi főnök  -

„…Helyesnek találom azt is, ha a nevelők, az iskolák pedagógusai, ha nem is mindig, de időnként részt vesznek az oktatásokon, mert így saját ismereteiket is bővítik.

A politechnikai oktatás beindulásakor úgy gondolták, hogy ez túlmunka és zavarja őket mindennapi tevékenységükben. Egy-két hónap után azonban az bizonyosodott be, hogy a gyerekekkel való foglalkozás hozzánőtt a mindennapi munkájukhoz. …

…Az eddigi eredmények alapján még nagyobb kedvvel és szélesebb körben fogjuk előkészíteni a következő tanév ilyen irányú munkáját.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése